Tuesday, June 2, 2009

Apa Kabar Korang...

Assalamualaikum dan salam sejahtera, dah lama aku rasanya tak menulis kat dalam blog ni, aku perasan sibuk dengan pekerjaan aku… walhal aku bukanlah seorang penulis… sekadar membaca apa yang ditulis… tapi entah kenapa tergerak hati aku nak menulis…

Alhamdulillah… tahniah diucapkan kepada sahabat kita saudara Pajil, selamat dijabkabulkan dengan pasanganya pada 29-Mei-2009 yang lepas… if ada gambar share la Pajil… aku pun nak kenal juga orang rumah kau tuuu… aku minta maaf sebab tak dapat nak datang… jauh tu bro… kira bukan rezeki aku laa… baru-baru ni aku ada call si Pajil… sekitar 1-2 Mei macam tu laa… rupanya dia da balik ke Umas-Umas… demam katanya… al-maklum lah baru kahwin… Menurutnya lagi, kenduri di pihak lelaki insya-allah akan dibuat pada bulan September, mungkin pada raya yang ke-7 atau entahlah… nanti la.. belum muktamad lagi… memang aku teringin sangat nak pegi time tu… bukan apa… aku kan membesar kat situ… so rindu kat tempat tu… dan korang-korang semua…

Rasanya dah hampir enam tahun aku tinggalkan Sabah… first sebab aku sambung belajar kat UUM… lepas tu pulak family aku pun berpindah tempat kerja, kat Pahang… so x berkesempatanlah aku nak balik Sabah time tu…

Menurut orang kampong yang menetap di Felda Umas-Umas, katanya telah banyak perubahan yang berlaku… entah yer ntah tidak.. mana aku tahu… tapi katanya memang banyak yang dah berubah… terutama dari segi infrastruktur laa… dulu xde, sekarang da ada… bagus la… senang orang kampong nak guna… jangan disalahgunakan dah laa…

Memandangkan aku dibesarkan disana… maka banyaklah kengkawan aku kat sana tu… ada yang aku tahu ceritanya… ada juga yang tak pernah aku dengar kabar berita… “apa kabar orang kampong, sudah lama x berjumpa, kirim-kirim kan berita..” lagu Sudirman… korang sambung lah sendiri… malas aku..

Diam x diam dah ramai juga kawan2 yang dah kawin… x lupa juga yang dah bertunang, nak bertunang.. dan apa-apa jer lah… aku juga yang belum lagi ni… huhu… insya-Allah next year… Coming Soon.. hehe

Ahh.. tetiba mood aku nak menulis dah xder… Sabor jer lahh… apa2 pun korang jangan senyap jer.. meriahkan lah blog kita ni… ceritakan cerita korang…

Kepada Cikgu-cikgu… jangan malu jangan segan… joint kita orang ni…

By : Luqiem

No comments: